Iedereen kent dat wel, een takenlijstje! Ergens dat stemmetje in je hoofd, de nieuwsbrief moet er nog voor de zomervakantie uit. Een briefje op je bureau, “oude gegevens van de website halen en het nieuwe evenement plaatsen”. Een mailtje van een collega over een werkproces wat verouderd is, omdat jullie nu met een ander apparaat werken.
De hele dag door word je geconfronteerd met taken die belangrijk zijn maar ook nog wel even kunnen wachten. Met als gevolg een te lange takenlijst. Wij geven je graag wat tips hoe je een goede start kan maken om af te komen van een te lange takenlijst.
Stap 1: Bundel alle taken die er zijn op 1 plek (dit kan zowel op papier als online).
Stap 2: Prioriteer de taken, van belangrijk (1) tot kan nog wachten (5) en maak onderscheid in taken korter of langer dan 5 minuten.
Stap 3: Werk als eerste alle taken weg die korter dan 5 minuten duren. Je zult zien hoeveel rust dat al geeft!
Stap 4: Maak dagelijks/wekelijks tijd vrij in je agenda om taken weg te werken.
Stap 5: Wees realistisch wat haalbaar is, maar kijk ook goed wat je kan uitbesteden aan collega’s.
Door bovenstaande stappen uit te voeren, heb je een goede start gemaakt! Maar kom je er bij stap 5 achter dat je niet de mankracht hebt om alles gedaan te krijgen? Maak dan vandaag nog vrijblijvend een afspraak met een van onze adviseurs.
Wij zorgen er dan voor dat die nieuwsbrief er voor de zomervakantie nog uit gaat en sturen dan ook direct de uitnodiging mee voor bijvoorbeeld de open dag die gepland staat in het najaar. En natuurlijk sluiten wij de nieuwsbrief af met een zonnige vakantiegroet.